Marketing & consultancy

Product management, Product training, Verkoopondersteuning, new business development

Musictrades is het bedrijf van Ferry Verhoeve, die ruim dertig jaar ervaring heeft in verkoop en marketing, met name in de muziekinstrumenten en professionele audio industrie.
Ferry heeft merken exclusief vertegenwoordigd en geïntroduceerd in de Nederlandse markt zoals onder andere  EMU, Art  Sound Projects, Tech 21 (SansAmp) ADAS en Hof Audio.
Als accountmanager voor diverse Nederlandse en buitenlandse importeurs werden merken als onder andere Korg, Mackie, Turtle Beach, Soundforge, Soundcraft, JBL, Warwick, Studio Logic en Casio vertegenwoordigd. Tussen 2007 en 2011 was Ferry verantwoordelijk voor de verkoop nationaal en internationaal van de Tipbook serie en tussen 2003 en 2012 verzorgde hij daarnaast de advertentie aquisitie en de public relations voor het Muzikantenmagazine Musicmaker.
Audio is altijd een passie geweest, vanaf eind jaren zeventig had Ferry een eigen studio  en heeft tientallen albums opgenomen en geproduceerd. Vanuit die expertise is hij begin jaren negentig begonnen met het bouwen en  inrichten van studio’s en  het geven van workshops en master classes. In 2005 is Ferry zich gaan toeleggen op het masteren van albums en singles, wat hij vandaag de dag met nog veel plezier doet.

Tussen 2014 en 2017 heeft Ferry een pauze genomen om zich te verdiepen in internet marketing en de nieuwe media technieken zoals streaming, social media en video en de ontwikkeling van platforms op het world wide web.
Ik ben weer helemaal klaar om mijn kennis en ervaring beschikbaar te stellen van bedrijven in  de professionele muziekinstrumenten- en audio branch. De wereld is veranderd en zeker voor de diverse muziekwinkels en de importeurs die actief zijn op de lokale en internationale markt. De consument gaat meer en meer direct bij de fabrikant(en) kopen en zoeken naar directe lijnen.” verteld Ferry. “De klant is op zoek naar goede informatie, snelle levering en de beste prijs. Ik wil graag meewerken aan een grotere diversiteit aan leveranciers (detaillisten) die naast kwalitatieve informatie, persoonlijke service en adequate en snelle levering ook een goede prijs kunnen bieden, dit zal zowel voor de consument, de leverancier als de groothandel winst opleveren.” Met de start van Musicplaze.com heeft Ferry samen met elkele andere partners de aanzet gegeven voor een muzikanten platform welke een brug slaat tussen de online zoekende muzikant en de lokale muziekinstrumentenhandel.

Ik ben freelance inzetbaar per project, dat kan bijvoorbeeld een product introductie zijn, inclusief training voor wederverkopers, maar ook bijvoorbeeld als accountmanager op beurzen, nationaal en internationaal, inclusief op- en afbouw.
Ik heb jarenlang zowel de FrankfurterMesse als de NAMM in Los Angeles bezocht om voor importeurs in Nederland merken te zoeken die nog geen representatie in de Benelux hadden, door mijn grote netwerk kwam ik altijd weer nieuwe interessante partners tegen, ook voor product scouting ben ik dus inzetbaar.”

Ferry rekent een all inclusive dagprijs en kan op projectbasis worden ingezet.

Call Now